ឥទ្ធិពលសង្គម៖ កត្តាដែលប្ដូរអារម្មណ៍ និងអាកប្បកិរិយារបស់យើង
សមត្ថភាព និងឥរិយាបថរបស់យើង ប្រែប្រួលបានដោយសារតែឥទ្ធិពលសង្គម (វត្តមានរបស់អ្នកដទៃ ឬមនុស្សជុំវិញខ្លួន) និងការផ្លាស់ប្តូរទម្លាប់ជាក់លាក់ណាមួយដែលមានលក្ខណៈទៀងទាត់ ឬប្រាកដប្រជា ដ្បិតថាខួរក្បាលរបស់យើងម្នាក់ៗអាចសម្របខ្លួន (ជាបន្តបន្ទាប់) ទៅនឹងមនុស្ស និងបរិស្ថានជុំវិញខ្លួនយើង (Bandura, 1989; Duhigg, 2012; Lieberman, 2013)។
តើលោកអ្នកកំពុងនៅក្បែរមនុស្សបែបណាដែរ?
តើលោកអ្នកចាយពេលវេលាក្នុងមួយថ្ងៃៗ (២៤ម៉ោង) ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពនិងអត្ថន័យ ដែលនាំឱ្យមានការគាំទ្រ និងទទួលស្គាល់ពីអ្នកដទៃ បានញឹកញាប់កម្រិតណាដែរ មុននឹងទទួលបាននូវអារម្មណ៍ពេញចិត្តនឹងជីវិតរបស់ខ្លួនឯង?
"...បុគ្គលដែលនាំឱ្យយើងយល់ថាខ្លួនឯងគ្រាន់បើជាងមុន (ទាំងចំណេះដឹង សមត្ថភាព និងសុខុមាលភាព) វិញទេ ដែលគួរជាបុគ្គលដែលមនុស្សភាគច្រើនប្រាថ្នាចង់នៅក្បែរ។"
ក្នុងន័យនេះ មិនមានន័យថាការនៅក្បែរអ្នកមានទ្រព្យធន អ្នកមានអំណាច ឬអ្នកមានចំណេះដឹងខ្ពង់ខ្ពស់ សុទ្ធតែជាសកម្មភាព ឬទម្លាប់ដែលជួយឱ្យយើងអាចផ្លាស់ប្ដូរខ្លួនឯងជាវិជ្ជមានបានពិតប្រាកដនោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ បុគ្គលដែលនាំឱ្យយើងយល់ថាខ្លួនឯងគ្រាន់បើជាងមុន (ទាំងចំណេះដឹង សមត្ថភាព និងសុខុមាលភាព) វិញទេ ដែលគួរជាបុគ្គលដែលមនុស្សភាគច្រើនប្រាថ្នាចង់នៅក្បែរ៕
ឯកសារយោង
- Bandura, A. (1989). Social cognitive theory. In R. Vasta (Ed.), Annals of child development: Six theories of child development (Vol. 6, pp. 1–60). JAI Press.
- Duhigg, C. (2012). The power of habit: Why we do what we do in life and business [Summary]. Soundview Executive Book Summaries.
- Lieberman, M. D. (2013). Social: Why our brains are wired to connect. Crown Publishers.

Comments
Post a Comment